2012. február 11., szombat

“Így kincsed lesz a mennyben”

Hivatástisztázó lelkigyakorlat 2011
Imádkozzunk tovább a hivatásokért! Hogy azok, akikről Istennek az a terve, ismerjék fel és kövessék a hívást. És az Egyház megújuljon a hivatások által is.
Jézus egyeseket arra hív, hogy véglegesen osszák szét mindenüket. (Ez az evangéliumi tanács.) - De minden kereszténynek azt mondja: Istentől kaptad, amid van. Nem azért kaptad, hogy ragaszkodjál hozzá, hanem, hogy embertársaid és a magad javára hasznosítsd (vö. 1 Kor 12,7; Mt 6,19-20).
Nézz körül tehát játékaid, holmid között. Mi az, amire nincs szükséged? Gondold meg, kinek mivel szerezhetnél örömet, s add oda neki. “Így kincsed lesz a mennyben” (Mk 10,21).
Egy hittanos mesélte: “Amikor arról a szentírási mondatról beszélgettünk, hogy “adjátok el amitek van”, a beszélgetés közben megjelent előttem a fiókom, és benne kedves dolgaim, amikhez nagyon ragaszkodom. Már aznap este nekifogtam, hogy kiválogassam azokat a dolgokat, amelyeket szeretek, de igazában nincs rájuk nagyon szükségem. Néhány nap alatt szétosztottam azokat. Lehetőleg olyanoknak adtam, akikről tudtam, hogy örömet szerez nekik. Talán legnehezebb volt naptárgyűjteményemtől megválnom. Régóta gyűjtöm a naptárakat, és sikerült régieket is összeszednem, úgy hogy születésemig visszamenőleg minden évből voltak naptáraim. Egy ismerős kisfiúnak adtam, aki gyűjti. Nagyon örült. - Amikor mindent odaadtam, olyan nagy szabadságot éreztem, amit nem is tudok elmondani. Örültem, hogy másoknak örömet szereztem, de úgy éreztem, sok hely szabadult fel bennem a jó Isten számára.”
Egy egyházközségben felnőttek és gyerekek együtt próbálják élni azt, hogy mindenüket amijük van, azért kaptak, hogy másokat szolgáljanak vele. - A templom ajtajára minden héten kitesznek két lapot. Az egyikre az van írva: Kérések. Erre ilyeneket írnak: (Egy öreg néni): Kérek kedden valakit favágásra. - Szükségem volna valakire, aki szombat este vigyáz a gyerekekre. - Segítséget kérek az orosz tanuláshoz. (egy VI. osztályos). - A másikra ez van írva: Felajánlások. Ezen ilyeneket olvashatunk: Szívesen segítek bevásárolni. - Vasárnap időseket el tudok hozni kocsival a szentmisére. - Vállalok segítséget, felolvasást, betegápolást délutánonként. (Természetesen mindenki feltünteti címét is.) - Mindkét lapra a kérések vagy felajánlások mellé “fel lehet iratkozni”. - Ez a szellem megfelel az ősegyház szellemének (vö. ApCsel 4,32-35).

forrás: Dr. Tomka Ferenc: Találkozás a Kereszténységgel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése