A fényképész a Vatikáni Rádió olasz adásában beszélt a szent életű
kapucinus szerzetesről, akinek a fényképésze volt. „Pio atya olyan volt
számomra, mint egy apa. Nekem ugyanis nem volt apukám” – mondta. Hétéves
volt, amikor először találkoztak, a második világháború idején,
1942-ben. Elio az utcákon bóklászott, ennivalót keresett, és befogadták a
San Giovanni Rotondó-i rendházba, ami az otthona lett: „Kulcsom volt a
rendházhoz, akkor jöttem-mentem, amikor akartam.” Pio atya egyik
ministránsa lett. Vett egy kis fényképezőgépet, hogy azzal keresse meg a
kenyerét. Mindenki más számára szigorúan tilos volt Pio atyát fotózni,
de neki megengedte. Stelluto több ezer fotót készített, amelyeken
feltárulnak a szent hétköznapjai, megmutatkozik lelkisége. A fotók
bejárták egész Olaszországot és a világot, a tengerentúlra is
eljutottak, Atlantától Bostonig.
Elia Stelluto elmondta, milyen bizalmatlanul állt Pio atya a
fényképezőgéphez és főleg a vakuhoz, tájnyelvi szóval „mastrillu”-nak
nevezte, ami egérfogót jelent. „Folyamatosan fotóztam, de ő nem
szeretett pózolni, a meglepetésszerűen kattintott fotók sokkal jobbak
lettek” – mondta el a fényképész. „Egy napon a mesterem, Federico
Abresh, aki a felesége és a fia csodás gyógyulása után tért meg, ötezer
lírát ígért nekem cserébe egy fotóért, amelyen Pio atya áldást ad.
Nagyon jól jött az a pénz, elfogadtam az ajánlatot. Hajnalban keltem,
mert Pio atya hajnali négykor mutatott be szentmisét. A templomban
elkészítettem a fotót, de a vaku nagyon felidegesítette a szerzetest.” A
kép egy piros szegfűkkel díszített oltár előtt készült. Attól kezdve
csak egy feltétellel fotózhatott: ha nem használja „az egérfogót”.
Stelluto elkeseredett: „Lehetetlen volt: a kolostor félhomályában,
amelyet csak a gyertyák halvány fénye tört meg, hogyan lehet jó minőségű
fényképeket készíteni? A sötétkamrában azonban minden alkalommal
hihetetlenül meglepődtem: a fotók tökéletes megvilágításban jelentek
meg! Ő maga bocsátotta ki a fényt! Ő volt a fényképész, nem én! Vannak
ellenfények, amelyekben Pio atya arca hihetetlen megvilágításban
látszik.”
Forrás és fotó:Magyar Kurír
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése